martes, 10 de julio de 2012

DECONSTRUIR PER CONSTRUIR UN SOMNI. PRIMERA PART






Sembla que construir un somni no es fàcil, assolir una nova feina, superar una situació/malaltia o senzillament poder pujar o baixar una muntanya té la seva complicació.

Val la pena pensar una mica en que volem fer, el perquè i en el que volem assolir.

El somni pot arribar a ser una excusa de la ment, per justificar aquell malestar, neguit, mal humor que portem amb nosaltres tot el dia? Sigui com sigui sinó ho treballem no ho sabrem.

Si per exemple, el que volem fer es un canvi de feina perquè l' actual no ens agrada, no la suportem, no ens motiva.... haurem de propiciar la cerca de respostes.

Aquest moments precisen concentració, silenci per construir un espai que ens sigui propici per valorar el que anem a fer. Anem a reunir-nos amb nosaltres mateixos. Encantat de conei-xa't i anem per feina. Primeres preguntes que ens podem fer:

Quina és la meva actitud davant de la feina, els companys, superiors, clients, proveïdors...?

Que podria fer jo per millorar la convivència ?

Que m'impedeix fer-ho?

Que puc fer jo per superar aquests impediments?

Perquè no ho faig?

Que podria canviar per fer del meu lloc de treball un lloc mes agradable?

Que m'impedeix fer-ho?

Que puc fer jo per superar aquests impediments?

Perquè no ho faig?

Si vols pots fer el mateix exercici buscant les respostes sobre que vols que t'aporti el canvi.

Que podria fer jo per canviar de feina?

Que t'impedeix de fer-ho?

Que puc fer jo per decidir o no el canvi ?

Que t'impedeix de fer-ho?

Perquè no ho faig?


Puesto que yo soy imperfecto y necesito la tolerancia y la bondad de los demás, también he de tolerar los defectos del mundo hasta que pueda encontrar el secreto que me permita ponerles remedio.

Mahatma Gandhi

Ens llegim en una altra ocasió...



1 comentario: